колко често гинеколог

КОЛКО ЧЕСТИ ТРЯБВА ДА СА ПРЕГЛЕДИТЕ ПРИ ГИНЕКОЛОГ И ЗАЩО?

Ние знаем, че за много от Вас гинекологичният преглед не  е сред най-приятните неща на света. Въпреки това да ходите на гинеколог само когато имате оплаквания не е добра идея. Причината за това е, че някои гинекологични заболявания протичат безсимптомно или показват симптоми, когато вече е късно.

Кога трябва да се направи първия гинекологичен преглед?

Ако нямате оплаквания (например нередовна менструация, кървене между менструациите), първият гинекологичен преглед е желателно да се направи няколко месеца след първия полов акт. След това профилактични прегледи трябва да се правят всяка година. Това включва мануален преглед, ултразвук, вземане на материал за цитонамазка и микробиологично изследване на влагалищен секрет.

Цитонамазката е метод за изследване, целящ ранното диагностициране на карцинома на маточната шийка. Тя може да покаже дали в шийката на вашата матка се намират абнормални клетки, които могат да бъдат свързани с наличието на злокачествено заболяване.  Ракът на маточната шийка дава симптоми чак в късния си стадий, което затруднява лечението изключително много. Този проблем се предотвратява успешно с ежегодна цитонамазка.

Множество полово предавани инфекции също протичат без никакви оплаквания от страна на пациентките. Хламидийната инфекция е сред най-честите болести предавани по полов път, които протичат безсимптомно. Тя представлява възпаление на репродуктивните органи, което нерядко става причина за образуване на съединителнотъканни сраствания в маточните тръби. Това усложнение води до инфертилитет, тъй като достъпът на сперматозоидите до яйцеклетката се блокира.

Неоспорим факт е, че гинекологичните прегледи не са евтини, което пък води до отлагането им с години. По закон Вие имате право на едно направление от личния Ви лекар за профилактичен гинекологичен преглед всяка година. За щастие повечето акушер-гинеколози, включително и тези в клиника Ню Лайф, имат договор със Здравната каса.

Не пропускайте ежегодния си профилактичен преглед и не се притеснявайте да посетите гинеколога си, когато имате някакви оплаквания. Той/тя с радост ще се постарае да Ви помогне.